Under menupunktet For arrangører får du mulighed for at oprette arrangementer samt at redigere i arrangementer, du selv har lavet.

1 - Sådan oprettes et nyt arrangement

Der er to måder at oprette et nyt arrangement:

a - Kloning

Hvis der allerede findes et arrangement, som "ligner" det ønskede, kan du åbne det under For arrangører ved at klikke på dets titel. Hvis ikke du selv har oprettet dette arrangement, kan du ikke ændre noget, men forneden finder du altid knappen Klon → nyt. Klik på den, og du har en kopi, som du kan redigere.

b - Start fra bunden

Du kan i stedet oprette et nyt, blankt arrangement under For arrangører ved at klikke på Tilføj arrangement øverst på siden.

 

 

 

 
Kloner du et eksisterende arrangement, kan du sandsynligvis gætte, hvad du skal gøre for at lave dit eget.
Ellers følger alle de støvede detaljer nedenfor.
 

 

 

 

 

2 - Dette skal være i orden fra starten

Det er obligatorisk at angive en Titel  (men den kan faktisk ændres om nødvendigt). Lad være med at skrive datoer i titlen - det er der andre felter til.

De to dato-felter Tidspunkt for arrangementet og Tilmeldingsfrist bør være korrekte fra første færd. Hvis det viser sig at være nødvendigt at ændre et af disse tidspunkter, vil det blive markeret med gul bundfarve i kalenderen, så løberne har større chance for at opdage det.

For de fleste arrangementer vil det mest naturlige være at sætte ✔ i Vis klokkeslæt for arrangementstidspunktet.
For Tilmeldingsfrist og for tidspunktet Tilmelding åbner er det mere situationsbestemt. For disse to tider gælder desuden følgende specielle "afrundingsregler":
Hvis man ikke vælger Vis klokkeslæt for Tilmeldingsfrist, ændres klokkeslættet til kl. 23:59:59, når man gemmer.
Hvis man ikke vælger Vis klokkeslæt for Tilmelding åbner, ændres klokkeslættet til kl. 00:00:00, når man gemmer.
(Klokkeslættet for Tidspunkt for arrangementet ændres ikke automatisk.)

3 - Inden der åbnes for tilmeldinger

Systemet er meget fleksibelt mht. de valg, løberne kan foretage ved tilmelding (mere om dette nedenfor). Det er derfor svært at give stramme regler for, hvad der skal ligge fast fra starten.

Til et løb skal du typisk have fastlagt banernes navne, inden tilmeldingerne starter - ellers risikerer du tilmeldinger med ugyldige banebetegnelser.

4 - Valg af "kolonner"

Afhængigt af arrangementets art har arrangøren brug for forskellige oplysninger. Disse vil optræde som felter i tilmeldingsformularen, og som kolonner på tilmeldingslisten.

Kontrolsystem: Valgmuligheder: Ingen / Klippetang / SI-Brik / EMIT-Brik. Vælges en af brik-typerne, får løberen mulighed for at angive nummer.

Brug klub: Markeres dette, indsættes løbernes klubnavn automatisk ved tilmelding.

Brug kommentar: Markeres dette, får løberne mulighed for at indtaste en kommentar.

Brug kolonne A, B, C, D: (Fælles beskrivelse for alle fire kolonner - "A" bruges som eksempel.) Ved markering af Brug kolonne A fremkommer der to felter til specifikation af kolonnen.
Overskrift for kolonne A vil blive vist som navnet på kolonnen.
Valgmuligheder for A... Her angives en række muligheder, som løberen kan vælge imellem. Løberen vil se disse valgmuligheder som en menu, der kan vælges fra. Skriv mulighederne efter hinanden med semikolon imellem.
Der vil være angivet et "forslag", som kan redigeres eller slettes.
Eksempel: Overskrift: Bane. Valgmuligheder: Mini;Begynder;Let;Mellemsvær;Svær kort;Svær lang

Brug kolonne X: Ved markering af Brug kolonne X fremkommer der et nyt felt til specifikation af kolonnens overskrift.
Overskrift for kolonne X vil blive vist som navnet på kolonnen.
Kolonne X svarer til kolonne K, idet løberen kan indtaste en vilkårlig tekst. Men arrangøren kan kontrollere overskriften, som (forhåbentlig) kan minde løberen om at udfylde feltet. Overskriften kunne f.eks. være "email".

5 - Resterende felter

Beskrivelse: Det vigtigste felt efter overskriften. Skriv som minimum, hvor arrangementet foregår, og suppler med de væsentligste detaljer. En decideret instruktion til et løb bør dog snarere placeres på en hjemmeside med et link herfra (se næste afsnit).
Beskrivelsen kan redigeres selv efter en evt. aflysning.

Externt link: Her kan evt. indsættes et link til en hjemmeside med yderligere beskrivelse af arrangementet. Skriv hele adressen, inkl. det indledende "http://" eller "https://".
Linket kan redigeres selv efter en evt. aflysning.

Hvis arrangementet er et internt klubarrangement, sættes ✔ i Internt arrangement, og klubnavnet angives. (Det vil nok typisk være OK Snab.)

I specielle situationer kan man ønske at bruge systemet, uden at der registreres persondata. Sættes der ✔ i Anonym tilmelding, vil der ikke være løbernavn eller briknummer i tilmeldingen. Dette vil kunne bruges til uformelle afstemninger eller lignende.

 

Når tilmeldingerne skal gøres op

Gå ind under Kalender og klik på arrangementet. For neden er der to knapper Vis alle tilmeldte og Vis statistik.
Vælger man Vis alle tilmeldte, er der under listen en knap til Download af tilmeldingslisten.

 

Aflys eller slet et arrangement

Så længe der ikke er tilmeldte til et arrangement, kan det slettes fra kalenderen. Åbn arrangementet under For arrangører og klik på knappen Slet. Overvej dog, om dette vil kunne forvirre andre brugere af systemet. Aflysning er en anden mulighed.

Hvis det bliver nødvendigt at aflyse et arrangement, så gå ind under For arrangører, åbn arrangementet, og klik på knappen Aflys.
Du kan fortsat redigere feltet Beskrivelse samt et evt. Externt link, selv efter en aflysning. Der vil naturligvis automatisk blive lukket for tilmeldinger til et aflyst arrangement.
Aflysningen kan ikke fortrydes.

Aflysning eller sletning kan kun foretages af den bruger, som har oprettet arrangementet. Inden handlingen udføres, præsenteres en sidste advarsel med en mulighed for at fortryde.